To jest bardzo zimowy żurawinowy smoothie - i jeden z moich ulubionych. Uwielbiam żurawinę i pomarańcze, więc delektowanie się nimi razem jest wielkim plusem. To świąteczne smoothie smakuje wyśmienicie, jak również zawiera składniki, które poprawiają zdrowie dróg moczowych i jelit. Jest też zdrowszy niż większość żurawinowych smoothie, ponieważ dodaliśmy do niego bogaty w żelazo szpinak (którego nawet nie czuć!).

Gdzie uprawia się żurawinę?

Żurawiny dobrze rozwijają się w chłodniejszych temperaturach. Są powszechnie uprawiane w północno-wschodnich Stanach Zjednoczonych, na północnym zachodzie Pacyfiku oraz w kanadyjskich prowincjach Quebec i Kolumbia Brytyjska. Rosną na nisko położonych krzewach na torfowiskach, które są zalewane podczas corocznych zbiorów. Świeże żurawiny można spotkać tylko późną jesienią i wczesną zimą, ale są one dostępne przez cały rok w postaci zamrożonej. Krzewy żurawiny potrzebują chłodnego okresu spoczynku zimowego, aby móc wydać plon w następnym roku.

Korzyści zdrowotne żurawiny

Jeśli masz skłonności do infekcji dróg moczowych, regularnie stosuj żurawinowy smoothie jako naturalną profilaktykę. Jednak zdrowie dróg moczowych to nie jedyne, co żurawina może zrobić!

Żurawina również:

  • zawierają silne przeciwutleniacze, witaminy i minerały - zwłaszcza błonnik, wapń, magnez, żelazo, potas, witaminę C, folian i kilka witamin z grupy B.
  • Zawierają ponad dwa tuziny fitoskładników, głównie w skórce, więc zmieszaj je w żurawinowym smoothie zamiast soku!
  • poprawiają trawienie
  • obniżają poziom złego cholesterolu
  • zapobiegają chorobom dziąseł
  • wzmacniają układ odpornościowy
  • mają niską zawartość cukru i kalorii
  • mają właściwości przeciwzapalne

Żurawinowo-Pomarańczowy Smoothie przepis

Jestem za jedzeniem sezonowym, a to smoothie podbija kilka świetnych skrzynek! Zima przynosi chłodniejsze temperatury, a także sezon przeziębień i grypy. Żurawina i pomarańcze są świetnymi naturalnymi pogromcami grypy, a ponadto mają najwięcej składników odżywczych, gdy są świeże. Ten przepis wykorzystuje również szpinak jako zielony liść, ale możesz zamienić go na dowolny zielony liść, który wybierzesz. Banany zapewniają odrobinę słodyczy, aby zrównoważyć smak żurawiny. Można je jednak zmniejszyć o połowę, jeśli chcesz obniżyć zawartość cukru.

Zalety świeżej i mrożonej żurawiny

Zarówno świeże jak i mrożone żurawiny świetnie sprawdzą się w tym przepisie. Jeśli użyjesz mrożonej żurawiny, pomoże ona schłodzić smoothie. Mrożenie nie wpływa znacząco na zawartość składników odżywczych w owocach, choć świeże dadzą Ci ich najwięcej.

Kiedy kupisz torebkę na kolację z okazji Święta Dziękczynienia, dodaj kilka sztuk do koszyka i zamroź je, aby używać ich przez cały rok.

Jak wzbogacić żurawinowy smoothie o białko

Większość naszych przepisów na roślinne smoothie nie zawiera żadnych dodatków. To pozwala naszej społeczności pijących smoothie na dostosowanie ich do własnego stylu życia. Jeśli chcesz zamienić to smoothie w energetyczne śniadanie, dodaj do niego 1 porcję białka roślinnego, np. Protein Smoothie Boost, aby uzyskać dodatkowe 10 gramów białka i zdrowego tłuszczu.

SKŁADNIKI

  • 1 filiżanka świeżego szpinaku
  • 1 szklanka wody
  • 1⁄2 szklanki żurawiny
  • 1 pomarańcza, obrana
  • 1⁄2 banana

INSTRUKCJA:

  1. Umieść szpinak i wodę w blenderze. Rozdrobnić do uzyskania gładkiej konsystencji.
  2. Dodać owoce i ponownie zmiksować.

UWAGI

Użyj co najmniej jednego mrożonego owocu, aby smoothie było zimne lub podawaj z lodem.